Σάββατο 2 Μαΐου 2020

ENOTHTA "ΑΝΟΙΞΗ"


 ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Το χαρούμενο λιβάδι



 
Περίληψη του παραμυθιού από την Γλώσα Γ΄τάξης Δημοτικού

Κάποτε, λίγΕικόναο πιο μακριά από το μέρος που μένουμε, υπήρχε ένα λιβάδι. Όλοι έλεγαν πως ήταν το ωραιότερο λιβάδι που είχαν δει ποτέ. Ήταν γεμάτο κάτασπρες μαργαρίτες. Οι μαργαρίτες ήταν πολύ αγαπημένες και περνούσαν όμορφα μαζί. Ώσπου μια μέρα μια παπαρούνα φύτρωσε δίπλα τους. Σε λιγάκι μαζεύτηκαν όλες οι μαργαρίτες γύρω από το καινούριο φυτό. Άλλες το κοίταζαν με περιέργεια, άλλες με θαυμασμό κι άλλες του γύριζαν την πλάτη, γιατί δεν το ήθελαν στο λιβάδι τους.
– Αυτή είναι κατακόκκινη κι εμείς ολόασπρες, είπε μια ψηλομύτα μαργαρίτα. Κοίτα πώς διαφέρει από εμάς! Κοιτάξτε τα φύλλα της πόσο άγρια είναι! Και το κοτσάνι της είναι όλο αγκάθια! Μας χαλάει την ομορφιά του λιβαδιού. Αδύνατο να ανεχτώ εγώ, μια άσπρη, κάτασπρη μαργαρίτα, να μείνω μαζί της. Δε θέλω ένα τέτοιο λουλούδι δίπλα μου.
– Τι είναι αυτά που λέτε; είπε η γιαγιά μαργαρίτα, που τη φώναζαν Γιαγιά Μαργαριτένια και που όλες οι μαργαρίτες άκουγαν τη γνώμη της γιατί ήταν σοφή. Ο παππούς σας, που είχε πολλούς φίλους, μου έλεγε πως υπάρχουν κι αλλού λιβάδια που έχουν μαργαρίτες και παπαρούνες μαζί. Αυτός και οι φίλοι του περνούσαν πολύ ωραία εκεί, γιατί και οι παπαρούνες είναι λουλούδια σαν κι εμάς. Γι’ αυτό, εγώ σας λέω να την αφήσουμε να μείνει μαζί μας. Δεν πρόκειται να μας κάνει κανένα κακό.
– Τι λες; έκανε θυμωμένα μια άλλη μαργαρίτα. Κι αν δίπλα σ’ αυτή την παπαρούνα ξεφυτρώσει κι άλλη και κάνουν παπαρουνάκια, τότε θα γεμίσει το λιβάδι μας με παπαρουνοπαιδάκια. Δε θέλω τα μαργαριτάκια μου να παίζουν μαζί τους.
Εικόνα– Αυτή διαφέρει από εμάς. Πώς μπορούμε να ταιριάξουμε;
– Κι εμείς οι μαργαρίτες διαφέρουμε μεταξύ μας κι όμως ταιριάξαμε, είπε η Μαργαρίτα-Ρίτα, μια άλλη μαργαρίτα που από την αρχή κοίταζε με συμπάθεια την παπαρούνα.
– Πώς διαφέρουμε μεταξύ μας, αφού είμαστε όλες άσπρες; απόρησαν οι υπόλοιπες μαργαρίτες.
Κι άρχισαν να μετρούν τα φύλλα τους, τα κοτσάνια τους και τις ρίζες τους. Κατάλαβαν ότι είχαν αρκετές διαφορές. Έτσι με τον καιρό, άρχισαν να γίνονται φίλες με την παπαρούνα. Περνούσαν πολύ καλά όλες παρέα. Η παπαρούνα είχε γίνει μέλος της ομάδας τους, κι ας ήταν κόκκινη. Κατάλαβαν πως ούτε το φαγητό τούς τρώει ούτε τον ήλιο τούς παίρνει. Έφταναν όλα για όλους. Είχαν ακούσει μάλιστα τους ανθρώπους να λένε πως, τώρα που το λιβάδι ήταν ασπροκόκκινο, τους άρεσε περισσότερο.
Διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο της Φυλλιώς Νικολούδη
Το χαρούμενο λιβάδι, εκδ. Ελληνικά Γράμματα



ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • Αναδιήγηση παραμυθιού  Βοηθάμε το παιδί να αφηγηθεί το παραμύθι (Το βοηθάμε με ερωτήσεις: Πού εκτυλίσσεται το παραμύθι.....Ποιοι είναι οι ήρωες...πώς ξεκινάει η ιστορία.... Πώς συνεχίζεται....Ποιο πρόβλημα παρουσιάστηκε.....πώς τέλειωσε η ιστορία....Ποιο είναι το μήνυμα που μας δίνει)
  • Βρίσκουμε καινούριες άγνωστες λέξεις μέσα στην ιστορία και εξηγούμε τι σημαίνουν
  • Βρίσκουμε υποκοριστικά από λέξεις Λέμε μια λέξη και ζητάμε να βρουν το παιδάκι της (υποκοριστικό)π.χ. παπαρούνα-παπαρουνάκι, τριαντάφυλλο, μέλισσα, αλεπού, κατσίκα, αρκούδα, αστέρι,παιδί κ.λ.π.
  • Βρίσκουμε αντίθετες λέξεις  (π.χ. χαρούμενο-λυπημένο,ήλιος-φεγγάρι,άσπρο-μαύρο,ίδιες-διαφορετικές,άγρια-ήμερα,νύχτα-μέρα, βαθιά-επιφανειακά κ.λ.π)
  • Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις (Μαργαρίτα-παιδάκια....μαργαριτοπαιδάκια κ.λ.π)
  • Σχεδιάζουμε σε ένα χαρτί μαργαρίτες και ζητάμε να μας μετρήσει τα πέταλα (αριθμοί από το 1-10)
  • Φτιάχνω το δικό μου χαρούμενο λιβάδι με ό,τι υλικά διαθέτετε (προσοχή η μαργαρίτα έχει κίτρινη γύρη(κυκλάκι) και η παπαρούνα μαύρη)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε ένα σχόλιο..